Sunday, May 10, 2015

White Mother's Day





お母さん、ありがとう

Thank you for everything, Mom.


~  ~  ~


ホワイト・マザーズ・デイとなりました

今朝、おそる おそる ブラインドを開けて覗く...

ひっ!

We had a white Mother's Day.

I was afraid to open the blinds this morning.

Let's take a little peek...

gasp!




7 AM
11 AM

2 PM

深夜 重たい雪が20cm程降りましたが、あっという間に溶けました

8 inches of very heavy snow came down fast over night, and melted as fast!









夫がオートミール・クランベリー・クッキーをたくさん焼いてくれました

(これはあんまり甘すぎず美味しいよ! 美味しかったから食べ過ぎたけど...^ ^)


いつも一日遅れですが、皆さん楽しい母の日を過ごされましたように


And my husband baked me a huge batch of oatmeal cranberry cookies.
They came out excellent and we ate way too many.

So...it was all good.  ^ ^


I hope you had a wonderful Mother's Day, too.



recipe *
*used dried cranberries in lieu of raisins, and x2 the cinnamon

8 comments:

  1. Not a welcome surprise in May, for sure! I'm glad the snow left your garden as quickly as it came. Happy Mother's Day, Chiko!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Kym,
      The snow is 90% gone today :-)
      I hope you had a fun Mother's Day.

      Delete
  2. I was thinking of you yesterday! Happy Mother's Day, Chiko! And those cookies look delicious!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, Patty.
      I think we got a little more snow than Fort Collins.:-)
      Yes, Mr. did a great job baking! They are the Quaker oats box recipe, but he used cranberries in lieu of raisins AND double the cinnamon!


      Delete
  3. ぎゃあ〜
    雪、、ですか、、
    5月でねえ〜

    そうか、、これは クェーカーのクッキーにちょっと
    贅沢の? クランベリーもまぜた、、ということ?
    ベリーをいれると どれもみんなおいしいよね、、
    これは 好みだわ〜
    やさしい MR. ね〜

    ReplyDelete
    Replies
    1. カタナンケさん こんにちは、
      レーズンの代わりにドライ・クランベリーを入れました。(レーズンは焼くと硬くコチコチになるので・・・)それとシナモンを倍使っています。
      英語ですがレシピをリンクしました。ちなみにアメリカの1カップは237mlで
      350ºF は約176ºCです。
      どうぞ、お試しください~

      Delete
  4. Chikoさん、こんにちはー。

    お写真を見ると、トロントなんかより全然お花も咲いているのに、
    かと思うと雪も降るとは、やはりコロラドってすごいですねえ。

    でもすぐに溶けたようでよかったですね。

    旦那様、優しい!
    我が家も義母に会ってきましたよ。
    メインは夫と義弟の誕生日の集まりでしたけれどー。

    ReplyDelete
    Replies
    1. hanaさん こんにちは、
      すごいですよ~(笑 地面が湿りすぎていて暫くガーデニングはオアズケです。
      ご家族が近いと楽しそうですね。大変なのもわかります. 
      わたし達も今月末に家族の会合予定で楽しみだけど気を使うこともあり、ちょっと大変。
      いろんな意味で複雑にテリトリーがあるものね~ ^ ^

      Delete

Thank you for your comment!

Note: Only a member of this blog may post a comment.