Thursday, July 4, 2013

family reunion 2013


A small front garden in Crested Butte, Elk avenue 


山を越えて西にドライブして4時間、到着した小さな村Parlinでキャビンを3泊4日レンタルして、Nevadaの叔母夫妻、Floridaのいとこ家族、Texasのいとこ家族、それから息子とわたし達
大人9人、子供4人、犬3匹の親睦会を楽しんできました

We went West, over the mountains for about four hours, to a cabin we had rented in a tiny village of Parlin in Gunnison county.  We met my uncle and aunt from Nevada, a cousin and his family from Florida, a cousin and her family from Texas, and our son.  Nine adults, four kids and three dogs had a family reunion.




魚釣り、ボート、ヤードゲームやアーチェリー、それから久しぶりのおしゃべり、
数えきれないほどの星がコロラドの夜空を飾ります
手で掴み取れそうなミルキーウェイや流れ星に大人も子供も息を呑みました

We fished, row boat, played games, shot arrows, and talked and talked.
Millions of stars lit the Colorado sky at night, Milky way and shooting stars looked almost touchable and took everyone's breath away. 








あっという間に時間は流れ、最後の夜には息子の住む小さな山村Crested Butteに行き
食事とショッピングで締めくくりです
チビちゃん達と男性はこちら、女性軍はこちら

The final night came way too fast, but we had a satisfying meal and did some shopping in Crested Butte where our son now lives.
The little ones and the guys went here and the girls went here.

そして、お~、ワイルド・フラワーがなんとみごとだったことか!

And... Oh, the wild flowers!

才能がないので大勢の時は特に良い写真が撮れません
上手な写真がたくさん載っているこちらをのぞいてみてくださいね

I'm talent-less at taking good photographs especially in big groups.
But PLEASE take a peek here

みんな、ここに引っ越して来たいと言ってくれました
コロラド人としてとても嬉しかったです

Now, everyone wants to move here.
That made this Coloradoan happy.




8 comments:

  1. 4時間ドライブしてもまだコロラドなのですね、、そして フロリダからも
    駆けつけた方があるのですか、、

    ワイルドフラワー〜 これぜえんぶ
    ワイルドふらわーなんですか?
    アキレア(オダマキ)なんて どれも
    園芸種のように 見えるけど、、

    素晴らしい所ですね、、
    命の洗濯、、きっと 真っ白なきもちで
    過ごせた毎日だったったでしょね〜

    ReplyDelete
  2. カタナンケさん こんにちは♪
    コロラドは8番目に大きな州だそうです。(米50州の)
    そんなに広いとはびっくりしました。
    真ん中にロッキー山脈があるのでそんなに広く感じないのでしょうね~。

    ワイルドフラワーで検索しましたが中には園芸種もちらほら載せてあるかもしれません、でもオダマキは州花で野生のがたくさん咲いていますよ。

    フロリダのイトコには十年ぶりに会いました。
    「命の洗濯」、本当ですね~ゴシゴシ洗いましたよ~。
    それから、たまに子供と触れ合うのって大切だな、と思いました。

    ReplyDelete
  3. welcomeのタイトルの下にある
    しろいふわふわした 花びらの花は
    なんでしょう?
    魅力的な花だわ〜

    ReplyDelete
  4. カタナンケさん こんばんは♪
    これ、マツムシ草なんですよ~。
    カタナンケさんも白いお花がお好きでしたよね。
    ゆらゆらして写真を撮るのが難しい花です。(わたしには)
    この種は直径5CM程ある大きな花をつけてくれます。

    マツムシ草の英俗名はピンクッション・フラワー、
    確かに、真ん中が針刺しみたいですね。^^

    ReplyDelete
  5. そうだ! マツムシソウだ〜
    みたことあるけど 名前がでてこなかったのよね、、
    こちらでは 紫のマツムシソウが
    一般的で 白いのは見かけないなあ〜
    それにそんなにおおきなはなびらのも
    見ないけど、、
    今度売り場で注意してみるわ〜

    ReplyDelete
  6. What a lovely spot for a reunion! So glad you had a wonderful time together with your family.

    ReplyDelete
  7. カタナンケさん♪
    こちらでも紫やピンクが主に出回っています。
    これはタグ無しでうちに来たので名無しですが・・
    白いのみつかるといいですね~
    今度大きさがわかる様に写真撮ってみます。

    ReplyDelete
  8. Thank you Kym♪
    Everyone- young and old -had a great time!
    We highly recommend this cabin for any family gathering.
    And the restaurants too.
    The kids said it was the BEST pizza they ever had - that's saying something!

    ReplyDelete

Thank you for your comment!

Note: Only a member of this blog may post a comment.