Friday, October 19, 2012

visits


訪問


Osmanthus fragrans  Fragrant olive  キンモクセイ


 一時間ほど電車とバスにゆられて母を訪ねます

昨夜帰り際にこう言われ、なんだか嬉しい帰り道でした
   
        「道を横切るときは右と左とちゃんとよく見てね」


ひとり時間もあるので皆さんのブログも読ませていただいています
少しだけ通常さを感じ、ホッとできるひと時です 

どうもありがとう

キンモクセイの良い香りもみつけました、25年ぶりです 
もう少しで満開かな?
       -カタナンケさん教えていただいてありがとうございました


*コメント欄はしばらく閉じさせていただきます 落ち着きましたら又おしゃべりさせて下さいね


It takes about an hour by train and bus to visit my mother.

This is what she said as I was leaving mom's place last night and made me smile;
   
      "Make sure to look both ways when you cross the street."


I'm reading friend's blogs when I can, and comforted by some normalcy which I'm grateful.



This is a fragrant olive tree with sweet wonderful scent.

It's been 25 years since I last enjoyed this scent -thank you for your kind reminder, Mrs. K!